Vaizdinė ir kita lavinamoji medžiaga

 


Kas kuo minta? Mitybos grandinės. Metodinė priemonė- žaidimas pasaulio pažnimo mokymui. Danguolė Savičienė. Smaltijos leidykla, 2018. 

Kas kuo minta? Mitybos grandinės. Metodinė priemonė- žaidimas pasaulio pažnimo mokymui.(Magnetinės kortelės). Danguolė Savičienė. Smaltijos leidykla, 2018 

Mokymo priemonę sudaro 29 kortelės su gyvūnų, augalų paveislėliais ir 9 kortelės su rodyklėmis. Ši priemonė padeda mokiniams išmokti mitybos grandines, įtvirtinti bei pakartoti turimas žinias apie augalus ir gyvūnus, įtvirtinti sąvokas. Yra rinkinys, kurio paveikslėliai identiški, tačiau turi magnetinį pagrindą, todėl gali būti naudojami ant megnetinės lentos . Rinkinyje yra informaciniai lapeliai su aprašu, kaip naudoti priemonę, pateiktos schemos ir sąvokos. Tai leis pasitikrinti, ar teisingai pavyko sudėti schemas.


Metamorfozės stebuklas. Drugys. Vabalas. Varlė. Žiogas. Danuolė Savičienė. Smaltijos leidykla, 2018.

Metamorfozės stebuklas. Drugys. Vabalas. Varlė. Žiogas. (Magnetinės kortelės). Danuolė Savičienė. Smaltijos leidykla, 2018. 

Tai paveikslėlių serijos, vaizduojančios gyvūno metamorfozes. Paveikslėliai vaizdžiai parodo gyvūnų vystymosi nuoseklumą, padeda jį įsiminti. Priemonė yra žaisminga, spalvota. Paveikslėliai aiškūs. Yra rinkinys, kurio paveikslėliai identiški, tačiau turi magnetinį pagrindą, todėl gali būti naudojami ant megnetinės lentos.Yra informaciniai lapeliai su aprašu, kaip naudoti priemonę, pateiktos schemos ir sąvokos. Tai leis pasitikrinti, ar teisingai pavyko sudėti schemas.


Vaikų mįslės. Danguolė Savičienė. Smaltijos leidykla, 2018.

Knygelė sudaryta iš vaikų sukurtų mįslių. Iliustracijoms panaudota taip pat vaikų kūryba. Kiekviename knygelės puslapyje iš mįslių atsakymų sudarytas kryžiažodis. Išsprendus kryžiažodžius, raudoname stulpelyje gauname pagiriamąjį žodį arba paskutinės mįslės įminimą. Šią knygelę galima naudoti žodyno plėtimui, mąstymo lavinimui per lietuvių kalbos pamokas, specialiąsias pratybas ar popamokinėje veikloje.

 


Mįslės. Mokomoji priemonė-žaidimas lietuvių klabos mokymui 1-4 klasėse. Danguolė Savičienė. Smaltijos leidykla, 2018.

Knygelėje pateiktos 7 mįslių dėlionės , kurių kiekvieną sudaro 6-8 mįslės. Kiekviena dėlionė yra teminė. Mįslių tekstas suskaidytas – kiekviena mįslė užima kelias korteles.  Sudėjus mįsles pagal knygelėje esntį pavyzdį ir jas apvertus gauname paveikslą. Priemonę galima naudoti žodyno plėtimui, foenimės klausos lavinimui, kalbos dalių įtvirtinimui, vaizdingų posakių suvokimo lavinimui. Tinka grupiniam ir individualiam darbui per lietuvių kalbos pamokas, specialiąsias pratybas.


Matematinės dėlionės. Skaičiavimo pratimai peržiangiant dešimtį 1-4 klasėms. Danguolė Savičienė. Smaltijos leidykla, 2018.

Rinkinį sudaro 8 dėlionės. Dėlionėse ant spalvoto teminio fono yra pateikti matematiniai veiksmai ir atsakymai. Parinkus  matematinėm eilutėm tesingus atsakymus, gaunamas paveikslas. Visi paveikslai yra transporto tema. Matematiniai veiksmai apima sudėties ir atimties veiksmus. 1-3 dėlionės rekomenduojamos 1-2 klasės mokiniams, o 4-8 dėlionės – 3-4 klasių mokiniams. Mokiniai su dėlionėmis gali dirbti savarankiškai.


Greitakalbės. Mokomoji priemonė –žaidimas lietuvių kalbos mokymui 1-4 klasėse. Danguolė Savičienė. Smaltijos leidykla, 2018.

Priemonę sudaro knygelė ir kortelių rinkiniai, o t.y. 7 komplektai skirtingų greitakalbių. Knygelės kiekvienas puslapis skirtas vis kitai greitakalbei: pateiktas piešinys ir lentelė su greitakalbėmis. Greitakalbės surašytos ant kortelių : viena greitakalbė gali užimti 3-6 korteles. Kiekvienoje kortelėje yra po 1 ar 2 žodžius. Taip dėliodamas korteles su žodžiais, vaikas gali sudėti greitakalbę pagal knygelę ar klausydamas mokytojos tarimo. Kai bus sudėtos nuosekliai visos vienos spalvos kortelėse esančios greitakalbės, agalima jas apversti. Susidaro vientisas pvaveikslas . Knygelės pirmame puslapyje yra naudojimo patarimai.  Priemonę įvairiai gali naudoti specialistai, pradinių klasių mokytojai,  popamokinės veiklos vadovai.


E-mokymosi priemonė „PUPA“. Vaiva Alijauskienė, Raimonda Juknevičienė, Asta Lapėnienė, Lina Karalienė, Genovaitė Raščiuvienė, Valdas Urbonavičius. 2019.

Priemonę sudaro trijų žaidyklių serija. Kiekvieną iš trijų serijos žaidyklių sudaro 40 – 80 vnt. skirtingo sudėtingumo skaitymo gebėjimus lavinančių interaktyvių užduočių, kurios paįvairinamos žaidimais (dėlionėmis, labirintais ir kt.). Užduočių pagrindą sudaro atrinkti raktiniai žodžiai iš pasakos „Pupa“. Užduotys reikalauja skirtingų gebėjimų ir veiksmų, jų nuoseklumas susijęs su globalaus skaitymo mokymo etapais. Nors e-mokymosi priemonė orientuota į autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų skaitymo gebėjimų ugdymą, tačiau gali būti taikoma visiems pradedantiems ar norintiems išmokti skaityti lietuviškai. Šia priemone gali naudotis pedagogai, pagalbos mokiniui specialistai, tėvai. Ji gali būti taikoma kaip mokymosi, terapinės pagalbos, motyvacinė bendravimo priemonė ne tik mokykloje, bet ir namuose. Ji padės motyvuoti vaiką skaityti ir pavers mokymąsi lengvu, įdomiu ir maloniu užsiėmimu.

Priemonė veikia Apple įrenginiuose nemokamoje ir standartinėje Books programoje, ji labiausiai pritaikyta iPad planšetėms.

Priemonę galite įsigyti Apple knygų parduotuvėje:

https://itunes.apple.com/us/book/id1431795318
https://itunes.apple.com/us/book/id1445529094
https://itunes.apple.com/us/book/id1446029103

Įsigyti galima turint Apple paskyrą, susietą su kortele.

 


„Artikuliacinės mankštos pratimai“. Jolanta Repšienė, 2018. Žiburėlis.lt.

Tai 20 artikuliacinių pratimų kortelių rinkinys, skirtas artikuliacinio aparato judesių lavinimui. Kiekvienoje kortelėje yra: paveikslėlis, rodantis, kaip atlikti pratimą; paveikslėlis, iliustruojantis pratimo pavadinimą; liežuvio judėjimo schema; žodinė pratimo instrukcija. Priešlapyje autorė pateikia pasiūlymus, kaip galima logopedinėse pratybose naudoti šias korteles. Kortelėmis gali naudotis ne tik specialistai, bet ir tėveliai, norintys padėti vaikui lavinti artikuliacinį aparatą.

Įsigyti galima: http://www.ziburelis.lt


Surask ir sujunk. Alė Virginija Šoblinskienė. Smaltijos leidykla, 2018. Mokymo priemonė skirta mokiniams, kuriems kyla sunkumų mokantis skaityti.

Priemonę sudaro laminuoto kartono kortelės, padalintos į dvi dalis, kurios gali susijungti dėlionės principu. Vienoje dalyje yra piešinėlis ir po juo juostelė su langeliais raidėms įrašyti, o kitoje dalyje to paveikslėlio pavadinimas, parašytas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis. Žodžiai parašyti taip, kad matosi tarpas tarp skiemenų. Tai palengvins vaikui perskaityti žodį. Į langelius raideles galima įrašyti nuvalomu rašikliu.

Rinkinyje yra keturi skirtingų spalvų kortelių paketai. Spalvinis fonas atskiria korteles pagal žodžių skaitymo sudėtingumą. Priemonė tinkama logopedo ir specialiojo pedagogo darbui.


Suk ratuką, skaityk skiemenuką. Alė Virginija Šoblinskienė. Smaltijos leidykla, 2018.

Tai mokymo priemonė skirta mokiniams, kuriems kyla sunkumų mokantis skaityti.

Priemonę sudaro laminuoto kartono skrituliai, galintys susidėti vienas į kitą. Sukant skritulius gaunama vis kitokia raidžių kombinacija, t.y vis kitokie skiemenys. Rinkinyje yra 4 skrituliai: atvirų, uždarų skiemenų ir skiemenų su dvigarsiais bei dvibalsiais skaitymui. Autorė parinko tuos priebalsius, kurių tarimo sutrikimų dažniausiai pasitaiko. Tad priemonė tiktų ir tiems ugdytiniams, kurie mokysis diferencijuoti iš klausos skardžiuosius- dusliuosius priebalsius ar įtvirtinantys taisyklingą garsų s-š, z-ž, r-l tarimą. Tinkama naudoti logopedinių pratybų metu.


Mamos mokykla. Violeta Katinienė, 2018. Knygelė skirta darbui su vaikais, turinčiais įvairių kalbos sutrikimų. Tačiau tinka ir visiems vaikams: padės plėsti žodyną, lavinti rišliąją kalbą, dėmesį, suvokimą, atmintį. Tai labai reikalinga ruošiant vaiką mokyklai. Knygelėje kalbinė medžiaga parengta temomis. Paruošta 20 skirtingų gamtos, kalendorinių švenčių temų.

Labai patogiai išdėstyta visa medžiaga. Produktyviai išnaudojamas visas atvertimas- dešinysis puslapis skirtas iliustracijom, o kairysis – užduotėlėm. Skliaustuose parašyti galimi atsakymai. Užduotėlės suskirstytos pagal vaikučių amžių, todėl knygele bus patogu naudotis tėveliams.

Įsigyti galima: www.mamosmokykla.lt


Taisyklingai tariu Š-Ž-Č-DŽ (serija „Garsų mokymas“). Jolanta Repšienė

Ši metodinė priemonė skirta logopedams, dirbantiems su Š-Ž-Č-DŽ garsų tarimo trūkumų turinčiais vaikais. Knygutėje pateikiami pagrindiniai šių garsų tarimo trūkumai, parengiamieji artikuliaciniai pratimai, o taip pat gausi kalbinė bei vaizdinė medžiaga. Susistemintos užduotys padės greitai ir efektyviai įtvirtinti šiuos garsus vaikų kalboje, palengvins pasiruošimą logopedinėms pratyboms.

Įsigyti galima: http://www.ziburelis.lt/knygeles/taisyklingai-tariu-s-z-c-dz


Taisyklingai tariu L-L‘ (serija „Garsų mokymas“). Jolanta Repšienė.

Šis logopedinis leidinys skirtas vaikams, turintiems L-L‘ garsų tarimo sutrikimų. Gausi ir įvairi kalbinė ir vaizdinė medžiaga paįvairins ir pagreitins išmoktų L-L‘ garsų įtvirtinimą visuose garsų mokymo etapuose. Knygutė pravers logopedams, ikimokyklinių ugdymo įstaigų bei pradinių klasių pedagogams. Naudinga ji bus ir tėvams, papildomai dirbantiems su vaikais namuose.

Įsigyti galima: http://www.ziburelis.lt/knygeles/taisyklingai-tariu-l-l


„Ieškau, randu- taisyklingai tariu!“. Jolanta Repšienė. Žiburėlis.lt

Logopedinių žaidimų rinkinys skirtas kalbėjimo sutrikimų turintiems vaikams. Rinkinį sudaro šeši atskiri žaidimai. Kiekvinas turi 4 žaidybinius kaštus ir 32 objektų paveikslėlius. Žaidimai skirti S-S‘, Š-Š‘, Ž-Ž‘, L-L‘, K-K‘, R-R‘ garsų įtvirtinimui įvairiose žodžių vietose. Žaisdami vaikai mokysis taisyklingai ištarti garsus, turės atpažinti daiktų kontūrus, lavins regimąjįsuvokimą, regimąjį dėmesį, atmintį, pastabumą, plės žodyną. Žaisdami keli vaikai kartu ugdysis bendravimo įgūdžius.

Įsigyti galima:http://www.ziburelis.lt


Logopedinis žaidimas. „Garsų kelionės“. Jolanta Repšienė. Žiburėlis.lt

Žaisdami šiuos logopedinius žaidimus, vaikai greitai įtvirtins taisyklingą išmoktų garsų tarimą įvairiose žodžių vietose. Paeiliui mesdami kauliuką, keliauja linksmu paveikslėlių takeliu ir taria jų pavadinimus. Laimi tas, kuris taisyklingai ištaria žodžius ir greičiausiai nukeliauja iki pabaigos. Žaidžiant turtinamas žodynas, lavinamas pastabumas, nuovokumas, bendravimo įgūdžiai. Rinkinyje rasite šešis skirtingus A3 formato žaidimų lakštus. Skirta vaikams, turintiems kalbėjimo sutrikimų.

Įsigyti galima: http://www.ziburelis.lt


„Bendraukime paveikslėliais“. Margarita Jurevičienė, Toma Jokubaitienė. Presvika, 2016.

Komunikacinis paveikslėlių rinkinys, suteikiantis galimybę vaikams ir kitiems asmenims, turintiems kalbos ir komunikavimo sunkumų, sėkmingai dalyvauti socialiniame gyvenime, prisitaikyti prie skirtingų socialinių sąlygų ir reikalavimų (šeimoje, ugdymo įstaigoje, kitoje socialinėje aplinkoje), efektyviai ir konstruktyviai spręsti iškilusius sunkumus. Šiuo rinkiniu gali naudotis įvairios visuomenės grupės: ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikai, specialiųjų ugdymosi poreikių turintys ugdytiniai, tėvai, specialieji pedagogai, logopedai, socialiniai pedagogai. Rinkinį sudaro:

1. Namų aplinkos suskaidymo į veiklos zonas paveikslėliai.
2. Individualios dienotvarkės, dienos veiklos plakatai.
3. Elgesio taisyklių ir rekomenduojamos veiklos paveikslėlių plakatai.
4. Paveikslėlių vėduoklės, padedančios išreikšti jausmus, būsenas, pageidavimus.
5. Raktų pakabukai su dažniausiai vartojamų sąvokų ir įspėjamaisiais paveikslėliais.
6. Veiklos nuoseklumą vaizduojančių paveikslėlių kortelės.
7. Piramidės formos priemonė, leidžianti sėkmingai keistis informacija.
8. Motyvaciją skatinančių paveikslėlių plakatas.
9. Segtuvas „Namai“.
10 Segtuvas „Ugdymo įstaiga“.


Margarita Jurevičienė, Toma Jokubaitienė (2019). Mokausi paveikslėliais. Vilnius: Presvika.

Tai ugdymo priemonės „Bendraukime paveikslėliais“ tęsinys, kuriame yra daugiau nei 1000 kortelių rinkinys. Kortelės apima įvairaus amžiaus vaikų organizuoto ugdymo aplinkoje (ikimokyklinio ugdymo grupėje ar mokykloje) bei kasdieninėse situacijose reikalingus simbolius (kartais piešinukus).

Pedagogams ir tėvams tai puikus būdas kūrybiškai struktūruoti vaikų veiklą, aplinką ir komunikuoti su vaiku. Tikėtina, kad kūrybiškai panaudodami šiuos paveikslėlius pedagogai gali skatinti, plėtoti ir bendraamžių komunikavimo su ypatingų poreikių vaiku galimybes, padėti jiems geriau suprasti vieni kitus.


„Žaisk ir keliauk“. Mokykis tarti ir skirti garsus S, Z, Š, Ž žodžiuose. Raimonda Kirvėlienė, Galina Danilienė. UAB „Gudragalvis“, 2016.

Žaidimas, padedantis įtvirtinti garsų S,Z,Š,Ž tarimą žodžiuose, mokyti nustatyti jų vietą žodyje, formuojantis žodžio garsų analizės ir sintezės pradmenis. Lavina regimąjį suvokimą, padeda suvokti garso ir raidės santykį. Žaidimu gali naudotis logopedai, specialieji pedagogai, priešmokyklinio ugdymo specialistai, tėvai.

Žaidimą sudaro 4 žaidimo lentos, 4 juostelės žodžio dalims žymėti, 112 kortelių su paveikslėliais ir žodžiais, 4 spalvoti bokšteliai, 1 taškų kauliukas.


„Skaičių žaidimas“. Gamintojas: „Sumeilevaikams“, 2016.

Žaidimą sudaro porinės kortelės su skaičiais nuo 1 iki 20 ir paveikslėliais. Paveikslėlių kortelėse yra nupieštas toks skaičius objektų, kokį skaičių žymi ta kortelė. Skaičių kortelės ir paveikslėlių kortelės rėmelis bei fonas yra tos pačios spalvos. Tai palengvins vaikams atrinkti porines korteles, įsidėmėti žymimo skaičiaus vaizdą. Paveikslėlių objektai piešti, tačiau lengvai atpažįstami, aiškūs. Skaičių šriftas geras, spalvos parinktos taip, kad gerai išsiskiria iš fono. Žaidimas turi lydintį aprašą su pasiūlymais, kaip organizuoti žaidimus. Žaidimai ne tik leidžia susipažinti ir išmoti ar pakartoti skaičius, bet ir lavina regimąjį suvokimą, atmintį, plečia žodyną,o žaidybinės situacijos moko atlikti pirmus matematinius veiksmus.

Daugiau informacijos ir įsigijimo sąlygos: http://sumeilevaikams.mozello.lt/parduotuve/


„Mažųjų abėcėlė“. Gamintojas: „Sumeilevaikams“, 2016.

Žaidimą sudaro kortelės su raidėmis ir kortelės su paveikslėliais. Yra po vieną kortelę kiekvienai abėcėlės raidei su paveikslėliais, kurių objektų pavadinimai prasideda kuria nors abėcėlės raide. Raidė ir paveikslėlis turi vienodos spalvos rėmelį bei foną. Tai padeda vaikams geriau susiorientuoti ir parinkti tinkamą raidę paveikslėliui. Paveikslėliai – nuotraukos. Raidės didelės, ryškios. Paveikslėlio kortelėje yra parašytas ir žodis. Žodžio raidžių spalva sutampa su pavienės raidės spalva. Šis žaidimas tinka vaikams, kurie dar tik mokosi pažinti raides, todėl neapsunkinamas bendras kortelės vaizdas ir kortelėje yra tik didžioji spausdintinė raidė. Žaidimas turi lydintį aprašus su pasiūlymais, kaip organizuoti žaidimus. Žaidimai ne tik leidžia susipažinti ir išmoti ar pakartoti raides, bet ir lavina regimąjį suvokimą, atmintį, foneminę klausą, plečia žodyną.

Daugiau informacijos ir įsigijimo sąlygos: http://sumeilevaikams.mozello.lt/parduotuve/


„Klausau, girdžiu, tariu, rašau“ .Aistė Fiurst, Laima Paulauskienė, Loreta Angilovienė. Lucilijus, 2015.

Kalbos ugdymo priemonė sudaryta iš keturių dalių. Pirmoje dalyje pateikiami paveikslėliai pagal dažniausiai painiojamų garsų grupes. Kiekvienai garsų porai skirta po 10 paveikslėlių. Tai parenkamos užduotys, kurių pagrindinis tikslas- išmokyti taisyklingai artikuliuoti lietuvių kalbos garsus, diferencijuoti painiojamas fonemas, mokyti žodžių garsų analizės bei sintezės, plėsti aktyvų žodyną. Antroje dalyje pateikiami aiškinamieji diktantai su papildomomis užduotimis. Trečia dalis- kontrolinė. Joje pateikti I-IV klasių diktantai. Ketvirtoje dalyje yra pirmos dalies kontūriniai piešiniai. Šios užduotys skirtos smulkiosios motorikos lavinimui, erdviniam suvokimui lavinti, pirmos dalies užduočių įtvirtinimui.

Priemonė skirta mokiniams, kuriems dėl foneminio suvokimo neišlavėjimo ir silpnų garsų analizės ir zintezės įgūdžių sunkiau sekasi išmokti taisyklingai skaityri ir rašyti. Priemone gali naudoti savo pratybose logopedai, specialieji pedagogai, priešmokyklinio ugdymo specialistai, pradinių klasių ir lietuvių kalbos mokytojai, tėveliai.


„Žodžių lietus“. Aistė Fiurst, Laima Paulauskienė, Loreta Angilovienė. Lucilijus, 2016.

Priemonė skirta ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus ir pradinių klasių mokiniams turtinti žodyną apibendrinamosiomis sąvokomis. Leidinyje yra 34 sąvokos, kiekvienai apibendrinamajai sąvokai skirti 5 piešiniai ir 5 žodžiai. Siekiant išplėsti ir turtinti žodyną, pateikiamos užduotys. Priemonė padeda lavinti vaikų atmintį, mąstymo ir dėmesio procesus, nes galima žaisti įvairius žaidimus.


Skiemenų dėlionė.Jungiu skiemenis, skaitau žodžius. Irena Kazymirkienė. Raidynėlis, 2015.

Priemonė sudaryta iš 168 didžiųjų raidžių skiemenų kortelių, iliustracijų, sakinių arba žodžių junginių. Naudodamiesi šia priemone vaikai galės vartydami skiemenų korteles, jungdami skiemenis sudaryti ir perskaityti žodžius. Šoninėse kortelės matys perskaitytų žodžių iliustracijas, sakinukus ar žodžių junginius. Nuosekliai keičiant pirmąjį arba antrąjį žodžio skiemenį sudaromas naujas žodis ar sakinys. Priemonė skirta tiems, kas pradeda mokytis skaityti. Patogus spiralinis įrišimas leidžia laisvai vartyti skiemenų korteles ir sudaryti naujus žodžius.



Learning and playing ABC. I can make words, I can play word games. Ausra Ramanauskiene, Irena Kazymirkiene. Raidynėlis, 2015.

Priemonė sudaryta iš spiraliniu būdu surištų kortelių. Kortelėse – didžiosios ir mažosios raidės, kurių pagalba galima sudėlioti juostose nupieštų paveikslėlių pavadinimus. Spalvinis fonas leidžia skirti priebalsius nuo balsių taip palengvindamas raidžių paiešką. Prie paveikslėlių parašyta žodžių tartimo transkripcija leidžia pasitikrinti žodžio tarimą. Priemonė rekomenduojama pedagogams, tėveliams, norintiems padėti vaikams mokytis anglų kalbos žodžių.


Азбука. Учу буквы, читаю слова, играю в словарные игры. Ирена Казымиркене. Raidynėlis, 2015.

Priemonė sudaryta iš spiraliniu būdu surištų kortelių. Kortelėse – didžiosios ir mažosios raidės, kurių pagalba galima sudėlioti juostose nupieštų paveikslėlių pavadinimus. Spalvinis fonas leidžia skirti priebalsius nuo balsių taip palengvindamas raidžių paiešką. Priemonė rekomenduojama pedagogams, tėveliams, norintiems padėti vaikams mokytis rusų kalbos žodžių.


Poznaję, ukladam i bawię się w slowa. Ana Pavilovič-Jančis, Irena Kazymirkienė, Angelė Rinkevičienė. Raidynėlis, 2015.

Priemonė sudaryta iš spiraliniu būdu surištų kortelių. Kortelėse – didžiosios ir mažosios raidės, kurių pagalba galima sudėlioti juostose nupieštų paveikslėlių pavadinimus. Spalvinis fonas leidžia skirti priebalsius nuo balsių taip palengvindamas raidžių paiešką. Priemonė rekomenduojama pedagogams, tėveliams, norintiems padėti vaikams mokytis lenkų kalbos žodžių.


Spalvotos skaitymo membranos(Eye Level Reading Ruler).

Tai spalvoto plastiko membranos (11 skirtingų spalvų), skirtos skaitymo proceso palengvinimui. Spalvotos membranos padidina spausdinto teksto ryškumą ir aiškumą, sumažina šviesos atspindį, todėl patogu yra naudoti tiems asmenims, kurie turi regimojo suvokimo sutrikimų ar regėjimo sutrikimų. Membranas galima parinkti individualiai kiekvienam skaitančiajam pagal tai, kuri spalva jam lengvina skaitymą. Mažesnės membranos turi matinę juostelę, kuri leidžia skaitančiajam lengviau fiksuoti dėmesį, sekti tekstą ir nepamesti eilutės. Disleksiją turintys asmenys pripažino membranųnaudą : lengviau galėjo matyti raides, sukoncentruoti dėmesį, suvokti tekstą.

Dėl įsigijimo kreiptis: ww.svietimokryptis.lt ; telefonu +37061311010


Žaidžiu su draugais. Galina Danilienė, Lina Dievaitytė, Sonata Riaukienė, 2014.

Kompiuterinė dviejų dalių mokymo priemonė skirta garso [r] tarimo įtvirtinimui bei teisingam painiojamų garsų [r] ir [l] tarimo įtvirtinimui. Priemonė yra įgarsinta. Valdoma veiksmo klavišais. Žaidimai interaktyvūs, galima spustelėti objektus.

Techniniai reikalavimai: kompiuteryje turi būti įdiegta PowerPoint programa.

Dėl įsigijimo kreiptis: sona.riauk@gmail.com


Garsų keliai. Raimonda Kirvėlienė, Galina Danilienė . UAB „Gudragalvis“,2014.

Žaidimą sudaro 4 žaidimai (keturi formato storo kartono A4 formato lakštai) aplanke: „Saulutė šviečia“, „Bitutė dūzgia“, „Gyvatėlė šlaiužia“, „Mašina važiuoja“. Priemonės pagalba galima lavinti kalbinį kvėpavimą, tikslinti garsų (s, z, š, ž) tarimą, ugdyti rišliąją kalbą, formuoti taisyklingą kalbos gramatinių formų vartojimą, lavinti regimąjį suvokimą bei formuoti erdvinę orientaciją.


Žaidimai garso L įtvirtinimui. Jovita Kondratavičienė, 2012

Kompiuterinė mokymo priemonė skirta 5-8 metų vaikams bei mokiniams, kuriems reikia įtvirtinti garsų [l], [l’] taisyklingą tarimą. CD yra įgarsinimas, animacija. Pateikiami parengiamieji pratimai garso [l] tarimui. Kiekvieno žaidimo pabaigoje mokiniai turi galimybę įsivertinti savo darbą. Yra pridėta padalomoji medžiaga, kurią pedagogas gali išsispausdinti. Valdoma kairiuoju pelės klavišu.

Techniniai reikalavimai: kompiuteryje turi būti įdiegta PowerPoint programa.

Dėl įsigijimo kreiptis: jovita.dsc@gmail.com


Garsai, raidės, žodžiai. Jovita Kondratavičienė, 2013

Kompiuterinė mokymo priemonė skirta gebėjimo pažinti kalbos garsus ir nustatyti jų vietą žodyje ugdymui, žodžių garsų analizės mokymui. Priemonė įgarsinta. Valdoma kairiuoju pelės klavišu.

Techniniai reikalavimai: kompiuteryje turi būti įdiegta PowerPoint programa.

Dėl įsigijimo kreiptis: jovita.dsc@gmail.com


Lietuvių kalbos gramatikos mokymas(is). Aistė Buivydaitė. 2010

Tai laminuotų kortelių ir A4 formato lapų su užduotimis rinkinys. Ant kortelių pagal M. Montesori ugdymo sistemą spalvotai užrašyti žodžiai, kuriuos galima grupuoti pagal kalbos dalių požymius, jungti juos į sakius, sudėti sudurtinius žodžius, ieškoti pateiktiems žodžiams sinonimų, antonimų.

Dirbdami su šia priemone mokiniai galės pakartoti kalbos dalių derinimo taisykles, nagrinėti garsų supanašėjimo atvejus.

Šia priemone gali naudotis specialieji pedagogai, logopedai, kiti asmenys dirbantys su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais.

Priemonė turi žaidybinių elementų, todėl yra patraukli mokiniams.

Dėl įsigijimo kreiptis: aiste.buivydaite@gmail.com


Kortelių rinkinysGarsai S,C,Z“. UAB „Gudragalvis“, 2009

Rinkinys skirtas įvairaus amžiaus vaikams, kuriems reikia įveikti kalbos problemas (garsų s, c, z tarimą), turtinti žodyną, lavinti pasakojimo įgūdžius. Kartono kortelės su žaismingais spalvotais paveikslėliais, vaizduojančiais įvairius daiktus ir reiškinius, skatins vaiką daug kartų ištarti tą patį garsą, kuris yra įvairiose pozicijose (kietas, minkštas, žodžio pradžioje, viduje, pabaigoje). Dvigubos kortelės leis kurti sakinius. 57 ryškiaspalvės kartono kortelės pravers ne tik atliekant logopedo užduotis, bet tiks ir kuriant pasakojimus, aiškinantis rečiau vartojamo žodžio reikšmę, žaidžiant loto ar kitus išradingai susikurtus teminius žaidimus.


Kortelių rinkinysGarsai Š,Č,Ž“. UAB Gudragalvis“, 2009

Rinkinys skirtas įvairaus amžiaus vaikams, kuriems reikia įveikti kalbos problemas (garsų š, č, ž tarimą), turtinti žodyną, lavinti pasakojimo įgūdžius. Kartono kortelės su žaismingais spalvotais paveikslėliais, vaizduojančiais įvairius daiktus ir reiškinius, skatins vaiką daug kartų ištarti tą patį garsą, kuris yra įvairiose pozicijose (kietas, minkštas, žodžio pradžioje, viduje, pabaigoje). Dvigubos kortelės leis kurti sakinius. 57 ryškiaspalvės kartono kortelės pravers ne tik atliekant logopedo užduotis, bet tiks ir kuriant pasakojimus, aiškinantis rečiau vartojamo žodžio reikšmę, žaidžiant loto ar kitus išradingai susikurtus teminius žaidimus.


Kortelių rinkinysGarsas R“. UAB Gudragalvis“, 2010

Rinkinys skirtas įvairaus amžiaus vaikams, kuriems reikia įveikti kalbos problemas (garso r tarimą), turtinti žodyną, lavinti pasakojimo įgūdžius. Kartono kortelės su žaismingais spalvotais paveikslėliais, vaizduojančiais įvairius daiktus ir reiškinius, skatins vaiką daug kartų ištarti žodžius su garsais r, l, kurie yra įvairiose pozicijose (kieti, minkšti, žodžio pradžioje…). Dvigubų kortelių paveikslėliuose vaizduojamos įvairios situacijos, kurios skatins kurti sakinius ir taip įtvirtinti garsų r, l tarimą. Priemonė puikiai tiks pasakojimams kurti, aiškinantis rečiau vartojamų žodžių reikšmę, žaidžiant loto ar kitus išradingai susikurtus žaidimus.


Kortelių rinkinys „Priebalsių pora- skardusis ir duslusis“. UAB Gudragalvis“, 2012

Rinkinys skirtas jaunesniojo amžiaus mokiniams, kurie patiria sunkumų skirdami dusliuosius ir skardžiuosius priebalsius. Priemonė lavins girdimąjį bei regimąjį suvokimus, turtins žodyną.

Dėžutėje yra 40 kartono kortelių su spalvotais paveikslėliais, 44 sukarpomos kortelės su raidėmis.


Kūrybinis žaidimasPaveikslėlių pasakos“ , UAB „Gudragalvis“, 2010

Pateikta 10 originalių pasakėlių, kurios sukurtos laikantis grandininės pasakos principo: atskiri žodžiai pagal prasminį motyvą jungia sakinius – taip kuriamas pasakojimas. Kadangi žodžių atitikmenys yra paveikslėliai ant kaladėlių ( iš konstruktoriaus „Paveikslėliai kalba“ ), tai mokomasi ne tik surasti kaladėles ir sujungti jas į grandinėlę , bet ir atpaskoti pasaką, remiantis sudaryta grandinėle. Paveikslėlių grandinėlė padės išlaikyti pasakojimo nuoseklumą.


Konstruktorius Paveikslėliai kalba“ , UAB Gudragalvis“, 2010

Rinkinyje yra 66 specialiomis jungtimis susijungiančios plastiko kaladėlės (3×3 cm) su pavieniais paveikslėliais, kuriuos galima rūšiuoti, konstruoti, jų pagalba kurti siužetinius pasakojimus dirbant su priemone „Paveikslėlių pasakos“


 

Siužetinių kortelių rinkiniai Geri darbai“, Permainos“, Augu be patyčių“. UAB Gudragalvis“ , 2010

Viename rinkinyje 24 kortelės (9×9 cm) su piešinukais – 6 pasakojimai. Sirta ikimokyklinio, jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikams komunikaciniams, socialiniams, aplinkosaugos gebėjimams lavinti. Atrinkdami po 4 korteles, mokiniai galės sudaryti sakinius, kurti siužetinius pasakojimus. Pažintinį ir auklėmąjį vaidmenį atlieka besikartojantis veikėjas lapiukas Bonis.



Plastiko stovelis kortelėms. UAB Gudragalvis“, 2010

Tai pagalbinė priemonė leisianti dirbti su kortelėmis, demonstruoti jas grupei mokinių. Matmenys 38×9,5 cm.


„ Pora ne pora“. Kortelių rinkinys. UAB Gudragalvis“ , 2012

Skirta 3-6 metų vaikų loginio mąstymo, pastabumo lavinimui.

Žaisdamas vaikas bus skatinamas kalbėti, kurti pasakojimą, išmokti ir vartoti kalboje antonimus, sinonimus.

40 storo kartono kortelių pavaizduoti vaikams gerai žinomi daiktai ir reiškiniai.Yra 10 teminių grupių po 4 paveikslėlius: 2 paveikslėliai sudaro sinonimišką grupę, o 2 anonimišką grupę. Vaikas pastebi nesuderinamas grupes, skatinamas išsakyti savo mintis, daryti išvadas, kurti pasakojimus. Kadangi kortelės yra dvipusės, galima sukurti daugiau įvairių žaidimo variantų.

Žaidimo metu lavinama vaikų atmintis, pastabumas.


„ Akimirkos emocijos“. Kortelių rinkinys. UAB Gudragalvis“ , 2012

Skirta psichologams, specialiesiems pedagogams, socialiniams darbuotojams, pedagogams, dirbantiems su 3-11 metų vaikais. Priemonė padės vaikams pažinti emocijas, lavinti vaizduotę, padės prabilti apie savo išgyvenimus, jutimus, papasakoti situacijas, jas analizuoti, skatins konstruktyvius emocijų raiškos būdus.

Sudaro 20 storo kartono kortelių su spalvotais gyvūnų piešinukais.


„ Ne tas įrankis“. Kortelių rinkinys. UAB Gudragalvis“ , 2012

Skirta 3- 6 matų vaikams. Žaisdamas vaikas bus skatinamas kalbėti, kurti pasakojimą, lavins loginį mąstymą, pastabumą. Rinkinį sudaro 24 storo kartono kortelės su spalvotais piešinukais. Humoristinį atspalvį turintys piešinukai skatins vaiką ieškoti tinkamo atsakymo. Taip dedama kortelių seka – darbas, darbinė aplinka, tinkamas įrankis.


„Maisto kelias“. Kortelių rinkinys. UAB Gudragalvis“ , 2012

Skirta 3-6 metų vaikams. Žaisdamas vaikas bus skatinamas kurti pasakojimą, domėtis aplinka, pažinti maisto gamybos procesą.

24 spalvotas korteles galima suskirstyti į 7 temines grupes – taip nuosekliai sukuriamas pasakojimas apie maisto gamybą. Galima piešinukus įvairiai grupuoti ir kurti savo pasakojimą. Priemonę galima naudoti ekologine, etnokultūros pamokose, diskutuojant apie sveiką mitybą, maisto kelią.


„Kelionė aukštyn – žemyn“. Kortelių rinkinys. UAB Gudragalvis“ , 2012

Skirta 3-6 metų vaikams. Žaisdami vaikai mokysis vartoti prielinksnius, prieveiksmius, lavins erdvinį suvokimą, lavins kalbą, loginį mąstymą.

24 storo kartono kortelės sudaro 6 temines grupes. Vieną pasakojimą sudaro 4 kortelės. Galima sudėti nuosekliai paveikslėlius į 6 temas, bet galimi ir kiti žaidimų variantai – atrinkti korteles, kai veikėjai kyla aukštyn ar leidžiasi žemyn, būna ant kokio nors objekto ar viduje. Taip pat galima lavinti pastabumo, skaičiavimo įgūdžius.


Lavinamieji žaidimai. Andželika Jasaitienė, Vilma Rutkauskienė.2015

Priemonę sudaro natūralių daiktų kokybiškos fotografijos. Kiekvieno daikto fotografija yra ant atskiros kortelės. Kortelės dydis yra patogus laikyti vaikiškai rankai, todėl galimi įvairūs jų naudojimo variantai – dėlioti, žaisti loto, rūšiuoti, dalintis su žaidimo partneriu, atsakyti į klausimus, kelti klausimus, sudaryti pasakojimus.

Yra 11 rinkinių: „Apibendrinančios sąvokos“ I ir II dalys, „Kas ne taip?“, „Siužetiniai pasakojimai“, „Ką veikiame su šiuo daiktu?“ I ir II dalys, „Kūno dalys“, „Prielinksniai“, „Kieno šešėlis?“, „Dalis ir visuma“, „Kas bus vėliau?“.

Daugiau informacijos ir įsigijimo sąlygos : www.ugdau.lt


Aš jau skaitau 1. Rasa ir Tomas. Asta Kisielienė. Kronta, 2005

Knygelė skirta vaikams, kurie dar tik mokosi skaityti. Žodžiai čia paprasti, sudaryti iš vieno ar dviejų atvirų skiemenų, dažnai kartojasi. Iš jų sudaryti elementarūs sakiniai. Tai pirmoji serijos „Aš jau skaitau“ knygelė.

Dėl įsigijimo kreiptis: asta.kisieliene@gmail.com


Aš jau skaitau 2. Kas ras pupą. Asta Kisielienė. Tyto Alba, 2006

Knygelė skirta vaikams, kurie dar tik mokosi skaityti. Žodžiai čia paprasti, sudaryti iš vieno ar dviejų atvirų skiemenų, dažnai kartojasi. Iš jų sudaryti elementarūs sakiniai. Tai antroji serijos „Aš jau skaitau“ knygelė.


Garsų S, Š, Z, Ž, L, K, G, C, Č, DŽ įtvirtinimas žodžiuose ir sakiniuose. Birutė Liaškovienė. Lucilijus, 2008

Priemonė skirta garsams s, š, z, ž, r, l, c, č, k, g, dž įtvirtinti žodžiuose, sakiniuose. Didaktinė medžiaga padės logopedams darbe su ugdytiniais, mokant ir įtvirtinant garsus.


Panašiai skamba. A. Kvičiuvienė. Lucilijus, 2007

Žaidimas skirtas 4–7 metų vaikų foneminei klausai, smulkiajai motorikai, garsų analizei ir sintezei lavinti, kalbos (žodžių) melodingumui pajusti.

Ugdomąją priemonę sudaro piešinėlių kortelės su kirpimo linija antroje pusėje, žodžių, skiemenų kortelės bei kortelės su raudonais, žaliais, mėlynais, geltonais skrituliukais.

Užduotis palengvins dėlionės sujungimas ir vienoda poros spalva.



Garsų Š ir Ž tarimas. 1 dalis Š. Aldona Andrianova.Lucilijus, 2008

Garsų Š ir Ž tarimas. 2 dalis Ž. Aldona Andrianova.Lucilijus, 2009

Leidiniuose pateikiama didaktinė medžiaga bei garsų š–s diferencijavimui: skiemenys, žodžiai,sakiniai, tekstai. Nemaža žinomų poetų, rašytojų kūrinių, liaudies dainų ištraukų, patarlių, priežodžių, mįslių, taip pat pačios autorės kurtų ar adaptuotų tekstų, žaidimų. Daug užduočių, ugdančių kūrybingumą: sakiniai su nesąmonėm, žaismingos raidės, skiemenų dėlionės ir kt.


„Mes paseksim pasakaitę“. Mokomoji priemonė logopedinėms pratyboms. Sudarė Ingrida Kriaučiukienė. Nijanga, 2010

Nuotaikingų, prasmingų pasakėlių rinkinys. Knygelė turi kieto popieriaus lapus, kuriuos lengvai sukarpius turėsite pasakų atpasakojimui naudojamus serijinius paveikslėlius. Knygelės gale yra tų pačių paveikslėlių nespalvotos kopijos tinkamos spalvinimui. Knygelė tinkama logopedo, specialaus pedagogo darbe. Lavina mokinių skaitymo įgūdžius, rišliąją kalbą, spalvinant – smulkiąją motoriką.
Patogus spiralinis įrišimas.


„Pasakaitės“. Sudarė Angelė Rinkevičienė, Ingrida Kriaučiukienė. Raidynėlis, 2012

Pasakėlių rinkinys. Knygelė turi kieto popieriaus lapus, kuriuos lengvai sukarpius turėsite pasakų atpasakojimui naudojamus serijinius paveikslėlius. Knygelės gale yra pasakų veikėjų paveikslėliai, kuriuos iškirpę turėsite figūrėles lėlių teatrui. Knygelė tinkama logopedo, specialaus pedagogo darbe. Lavina mokinių skaitymo įgūdžius, rišliąją kalbą, vaidinant – komunikacinę kompetenciją. Patogus spiralinis įrišimas.


Tark žodelį, tark dar vieną… I ir II dalys. Ingrida Kriaučiukienė. Nijanga, 2010

Paveikslėlių albumas. Per skiriamasias juosteles lengvai sukarpius albumo lapus, logopedas turės kokybiškas paveikslėlių korteles.


ABĖCĖLĖ.“Dėlioju raideles, skaitau žodelius“. Irena Kazymirkienė. Nijanga, 2012

Priemonė sudaryta iš 150 paveikslėlių kortelių, sunumeruoto sausdintinių didžiųjų raidžių raidyno ir 7 komplektų lietuvių kalbos raidžių. Naudodamiesi priemone galima įvardyti pavaizduotus daiktus, išvardinti žodžio garsus, surinkti žodį iš raidyne esančių raidžių. Nuosekliai ‘“rašant“ žodį didžiosiomis raidėmis, jis antroje pusėje „pats“ „užsirašo“ mažosiomis raidėmis.

Priemonė skirta ikimokyklinio, priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikams. Ji bus naudinga foneminės klausos, dėmesio, pastabumo, smulkiosios motorikos lavinimui.


ABĖCĖLĖ.“Dėlioju raideles, skaitau žodelius“. Irena Kazymirkienė. Raidynėlis, 2013

Tai aukščiau minėtos priemonės tęstinis leidinys. Šią priemonę sudaro 214 paveikslėlių kortelių. Pateikiami sudėtingesni žodžiai, o taip pat ir žodžiai turintys dvibalsius, minkštumo ženklus.

Priemonė skirta ikimokyklinio, priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikams. Ji bus naudinga foneminės klausos, dėmesio, pastabumo, smulkiosios motorikos lavinimui, padės rengiantis skaityti ir rašyti, skątins susidomėjimą knygelėmis.


Tariu ir rašau. žaidžiu domino ir mokausi. Irena Kazimirkienė, Jurgita Balčiūnaitė-Čėsnienė. Raidynėlis, 2012

Mokymo priemonė garso R įtvirtinimo, automatizavimo bei R-L diferencijacijos pratyboms.

Pateiktos vaizdingos užduotėlės kryžiažodžiai logopedinėms pratyboms. Yra 2 vidiniai kieti lapai, kuriuos sukarpius gausime korteles domino žaidimui. Žaisdami mokiniai tars domino paveikslėlių pavadinimus ir įtvirtins R garso tarima įvairiose pozicijose..

Tinka ikimokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikams.


Apie transportą. E. Bussolati. (Raištelio pokštai). Presvika, 2007
Apie gardėsius. E. Bussolati. (Raištelio pokštai). Presvika, 2007
Apie gyvūnus. E. Bussolati. (Raištelio pokštai). Presvika, 2007
Apie žaislus. E. Bussolati. (Raištelio pokštai). Presvika, 2007

Knygelių serija „Raištelio pokštai“ skirta vaiko savarankiškumui ugdyti ir rankų judesiams lavinti. Šaunusis Raištelis padės vaikams įminti mįsles ir smagiai leisti laiką.


Lėlių teatras. „Trys paršeliai“, „Joniukas ir Grytutė“ ir „Raudonkepuraitė“. Presvika, 2008

Gražiai iliustruotos pasakų knygutės ir dešimt linksmų ant pirštukų maunamų lėlyčių padės vaikams sukurti spektaklį, kuris pradžiugins šeimas ir draugus. Vaikai kurdami spektaklį, lavins vaizduotę, dėmesį, loginį mąstymą, atmintį, smulkiąją motoriką.


Vaikystės dienos. Aš kuriu pasakojimą. Knygelė su spaudais. Presvika, 2008

Kiekviename puslapyje yra praleisti svarbūs sakinio žodžiai. Taigi reikia pasirinkti tinkamo piešinėlio spaudą, priglausti jį prie rašalo kempinėlės ir prispausti reikiamoje sakinio vietoje. Vaikas galės sukurti bent keletą pasakojimo variantų. Su šia lengvai valoma knygele ir spaudų rinkiniu ugdymosi procesas taps patraukliu ir įkvepiančiu žaidimu. Vaikas įgus sudaryti taisyklingus sakinius ir rišliai pasakoti, lavins rankų ir akių koordinaciją bei pirštų miklumą, ugdys kūrybinį mąstymą, tobulins kalbėjimo įgūdžius.


Vištos, šunys, triušiai… Trumpi pasakojimai su lipdukais. Veslav Drabik. Presvika, 2008

Pelėdos, briedžiai, šernai… Trumpi pasakojimai su lipdukais. Veslav Drabik. Presvika, 2008

Knygutėje pateikti smagūs pasakojimai apie gyvūnus, kuriuos vaikas galės pats papildyti, nuspalvinti piešinius ir priklijuoti lipdukus. Šios paprastos užduotys padės lavinti dėmesį, pastabumą, atmintį, žadins norą išmokti skaityti, nes tekstas pateiktas didžiosiomis raidėmis.


Raidžių knygelė. Mokymosi priemonė ikimokyklinukui ir pradinukui. Sudarė: Teresė Bagdonienė. Šiaulių Un-to leidykla, 2005

„Raidžių knygelę“ sudaro 32 kortelės – abėcėlės raidės, pakartotos penkis kartus, susegtos spyruokliniu įrišimu. Knygelė padės išmokti abėcėlę ir sudaryti daugybę žodžių. Jei žodis ilgesnis negu iš penkių raidžių, galima susitarti su draugu ir panaudoti dvi knygeles, o norint sudėti sakinį – susitarti keliems vaikams. Galime daryti ir kitaip: žodį surasti pagal pateiktus puslapėlių skaičius, patiems sugalvoti įvairių žaidimų. Skirtingos lapelių spalvos padės įsiminti balses ir priebalses, o puslapėlių numeriai – mokytis skaičiuoti.


Skaičių knygelė. Mokymosi priemonė ikimokyklinukui ir pradinukui. Sudarė: Teresė Bagdonienė. Šiaulių universiteto leidykla, 2005

Ši knygelė pravers mokantis numeracijos, visų aritmetinių veiksmų iki šimto, skaičių sandaros ir kitų matematikos gudrybių.


 

Veiksmai ant trafaretų Skaičių sandarai iki 10 mokyti. Sudarė: Vanda Makarienė. Šiaulių universiteto leidykla, 2005

Šią vaizdinę mokymo priemonę sudaro ant spalvingų, patrauklių trafaretų užrašyti veiksmai. Kiškučiai, ančiukai, žuvytės, drugeliai ,gėlytės,mašinėlės ir kt. Paveikslėliai padės mokiniams suvokti skaičiaus sandarą, atlikti nurodytus veiksmus. Naudojantis trafaretais galima ne tik atlikti matematinius veiksmus, bet ir ugdyti mokinių kalbą: mokiniai gali aiškinti, kaip atliko užduotį, kurti žaidybines situacijas, siužetus apie saugų eismą, gamtos grožį, jos apsaugą ir pan.


Raidynas. Spausdintinės raidės. Šviesa, 2006

Spausdintinių abėcėlės raidžių rinkinys demonstravimui. Jį sudaro 32 didžiosios ir 32 mažosios raidės. 14×14 cm (56 kortelės) ir 14×7 cm (8 kortelės). Raidės sudėtos dėžutėje. Rinkinys skiriamas priešmokyklinių grupių vaikams ir pirmokams.

Raidynas. Rašytinės raidės. Šviesa, 2006

Rašytinių abėcėlės raidžių rinkinys demonstravimui. Jį sudaro 32 didžiosios ir 32 mažosios raidės. 14×14 cm (56 kortelės) ir 14×7 cm (8 kortelės). Raidės sudėtos dėžutėje. Rinkinys skiriamas priešmokyklinių grupių vaikams ir pirmokams


Kalendorius. (s. „Priešmokyklinis ugdymas“) Violeta Pužienė. Šviesa, 2006

Mokomoji priemonė skirta vaikų pažinimo ir komunikavimo kompetencijoms ugdyti.

Ją sudaro metų laikų, švenčių paveikslėliai, sutartiniai gamtos reiškinių ir orų žymėjimo ženklai, metų laikų,mėnesių, savaitės dienų pavadinimai ir skaitmenys nuo 1 iki 31: 40 paveikslėlių, 64 užrašų, 31 skaitmenų ir 11 raidžių kortelių.


 

Mano diena.(s. „Priešmokyklinis ugdymas“). Loreta Barzdonytė-Morkevičienė, Violeta Pužienė. Šviesa, 2009

Skirta priešmokyklinukų socialinei, komunikavimo, pažinimo, sveikatos saugojimo kompetencijoms ugdyti. Veiklos planas pratina vaikus planuoti savo dieną, padeda suvokti įvykių nuoseklumą, jų pasikartojimą ir pratina gyventi pagal iš anksto suplanuotą ritmą. Rinkinį sudaro 33 paveikslėliai ir 33 užrašų kortelės, vaizduojančios vaiko dienos veiklą ir tos veiklos pavadinimus.
Tinka ir mokiniams, kuriems reikia vaizdingos, struktūruotos dienotvarkės.


Daiktai. (Loto). (s. „Priešmokyklinis ugdymas“) Loreta Barzdonytė – Morkevičienė. Šviesa, 2006

Mokomoji priemonė skirta komunikavimo, pažinimo ir socialinei kompetencijoms ugdyti. Loto sudaro 12 didelių ir 60 mažų kortelių su paveikslėliais, 84 užrašai ir 5 didaktinių žaidimų aprašymai. Naudodami šią mokymo priemonę ugdome vaikų gebėjimą grupuoti ir apibendrinti, laviname jų atmintį, dėmesį, turtiname žodyną, ugdome kalbos kultūrą, mokome suvokti ir atpažinti žodžio vaizdą.

Žaidimai „Sudėk paveikslėlius“, „Prisimink“ ,„Pasakyk ir parodyk“, „Sukutis“, „Kas moka skaityti?“ pritaikyti įvairių gebėjimų vaikams. Laikydamiesi nurodytų žaidimų taisyklių, vaikai kilnos ir dėlios paveikslėlių korteles, įvardys daiktus. Žaisdami vaikai pamažu įpras vartoti taisyklingus aplinkos daiktų pavadinimus, ugdysis kalbos kultūrą.


Gyvūnai ir jų namai. (Loto). (s. „Priešmokyklinis ugdymas“) Loreta Barzdonytė – Morkevičienė. Šviesa, 2006

Mokomoji priemonė skirta komunikavimo, pažinimo ir socialinei kompetencijoms ugdyti. Loto sudaro 12 didelių ir 48 mažų kortelių su paveikslėliais, 60 užrašų, 18 didžiųjų raidžių ir 6 didaktinių žaidimų aprašymai.

Mokymo priemonė sudaryta iš dviejų dalių – „Gyvūnai“ ir „Gyvūnų namai“. Žaisdami žaidimus „Sugrupuok“, „Kas kur gyvena?“ vaikai susipažįsta su gyvūnais ir jų būstais. Žaidimai „Koks pirmas garsas?“, „Kokia pirma raidė?“, „Rask pavadinimą“, „Rask paveikslėlį“ skatina vaikų domėjimąsį kalbos garsais, raidėmis, parašytais žodžiais.

Įvairių gebėjimų vaikams pritaikyti didaktiniai žaidimai ugdo gebėjimą grupuoti ir apibendrinti, lavina dėmesį, klausymo įgūdžius, pratina garsus sieti su raidėmis, turtina žodyną, skatina domėtis grafiniais ženklais.


Augalai ir jų augavietės. (Loto).(s. „Priešmokyklinis ugdymas“) Loreta Barzdonytė – Morkevičienė. Šviesa, 2006

Mokomoji priemonė skirta komunikavimo, pažinimo ir socialinei kompetencijoms ugdyti. Loto sudaro 20 didelių ir 40 mažų kortelių su paveikslėliais, 60 užrašų ir 5 didaktinių žaidimų aprašymai.

Mokomoji priemonė supažindina vaikus su medžiais, daržovėmis, vaismedžiais, vaiskrūmiais, vaistiniais ir uoginiais augalais, miško, lauko ir darželio gėlėmis, javais, piktžolėmis. Vaikai skirstys augalus pagal jų augimo vietas – mišką, lauką, sodą, daržą, pievą, gėlyną.

Įvairių gebėjimų vaikams pritaikyti didaktiniai žaidimai „Sudėk paveikslėlius“, „Koks žodis tinka?“, „Kas kur auga?“, „Duok paveikslėlį“, „Padėk paveikslėlį“ ugdo gebėjimą grupuoti ir apibendrinti, lavina dėmesį, klausymo įgūdžius, turtina žodyną, skatina domėtis grafiniais ženklais.


Profesijos. Asta Gaižutienė. Šviesa, 2009

Skiriama vaikų socialinei, sveikatos saugojimo, pažinimo ir komunikacijoms ugdyti. Žaisdamas vaikas susipažins su 10 profesijų. Dėžutėje yra 100 kortelių rinkinys, kuriose pavaizduoti įvairių profesijų žmonės savo darbo vietoje, daiktai bei įrankiai, būdingi toms profesijoms bei jų pavadinimai. Žaidime numatyta kontrolė, todėl žaidėjas pats gali pastebėti savo klaidą ir ją ištaisyti. Todėl vaikas gali žaisti savarankiškai.


Ežys ir voverėlė. Pranas Mašiotas. Skiemeninės pasakos. Šviesa, 2013

Šios knydučių serijos tekstai yra parašyti didžiosiomis raidėmis ir suskirstyti skiemenimis, todėl tinka skaitymo mokymo pradžioje, vos vaikui pažinus raides. Pasakos tekstas žaismingas, nuotaikingas, patrauklios iliustracijos skatins vaiko kalbinę rašką.


Pelės ir katinas. Lietuvių liaudies pasaka. Skiemeninės pasakos . Šviesa, 2013

Šios knydučių serijos tekstai yra parašyti didžiosiomis raidėmis ir suskirstyti skiemenimis, todėl tinka skaitymo mokymo pradžioje, vos vaikui pažinus raides. Pasakos tekstas žaismingas, nuotaikingas, patrauklios iliustracijos skatins vaiko kalbinę rašką.


Metų juosta. Asta Gaižutienė. (s. „Žaidžiu ir mokausi pats“) Šviesa, 2007

Žaidimas skiriamas priešmokyklinukų pažinimo, socialinei ir komunikavimo kompetencijoms plėtoti. Jo turinys apima šias temas: gamtos reiškiniai, vaikų pramogos, žaidimai ir šventės, žmonių darbai, augalų gyvenimas, gyvūnų gyvenimas keičiantis metų laikams.


Kortelių žaidimai. Daiktų padėtis . Jolanta Bartkutė. (s. „Priešmokyklinis ugdymas“) Šviesa, 2007

Ugdomoji priemonė skirta orientavimuisi aplinkoje lavinti.

Ji supažindina vaikus su erdvės sąvokomis kairė, dešinė, viršus, apačia, vidurys, skatina erdvės santykius kalboje reikšti prielinksniais ant, po, prie, prieš, už, virš, tarp bei erdvės prieveiksmiais.

Dėžutėje pateikiami žaidimų laukai, paveikslėlių ir žodžių kortelės bei metodinė medžiaga.


Kortelių žaidimai. Skaičius . Loreta Barzdonytė – Morkevičienė. (s. „Priešmokyklinis ugdymas“) Šviesa, 2007

Ugdomoji priemonė, skirta supažindinti su sąvokomis skaičius, skaitmuo, kiek, kelintas, kelinta, daug, daugiau, mažiau, tiek pat, po lygiai, ne po lygiai, su skaičiais ir skaitmenimis 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

Dėžutėje pateikiami žaidimų laukai, paveikslėlių ir žodžių kortelės bei metodinė medžiaga.


Kortelių žaidimai. Geometrinės figūros. Renata Bastytė. (s. „Priešmokyklinis ugdymas“). Šviesa, 2007

Ugdomoji priemonė, skirta susipažinti su plokštuminėmis geometrinėmis figūromis: trikampis, skritulys, kvadratas, stačiakampis. Dėžutėje pateikiami žaidimų laukai, paveikslėlių ir žodžių kortelės bei metodinė medžiaga.


Kortelių žaidimai. Dydis. Jūratė Briskmanienė, Asta Manelienė. Šviesa, 2010

Skiriama pažinimo, komunikavimo ir socialinei kompetencijoms ugdyti. Žaidimas supažindina su dydžių sąvokomis, lavina pastabumą, loginį mąstymą, plečia žodyną.

Dėžutėje yra 98 paveikslėlių ir užrašų kortelės, 7 žaidimų aprašymai.


Kortelių žaidimai. Laikas. Jolanta Bartkutė. Šviesa, 2009

Skiriama pažinimo, komunikavimo ir socialinei kompetencijoms ugdyti. Žaidimas supažindina su laiko sąvokomis, skatina vaiką orientuotis laike, įsiminti paros dalių , savaitės dienų, mėnesių pavadinimus, atpažinti ir vartoti grafinius vaizdus, suvokti ir vartoti simbolius, pažinti valandas, lavina atmintį, plečia žodyną.

Dėžutėje yra 60 paveikslėlių ir 19 pavadinimų kortelių, 8 žaidimų aprašymai.


Kas gerai ir kas blogai. Dalia Nekliudova, Olga Falajeva. Šviesa, 2009

Skiriama vaikų socialinei, sveikatos saugojimo, pažinimo ir komunikacijoms ugdyti. Žaisdamas vaikas reiškia savo nuomonę, mėgina įvertinti elgesį, kaupia socialinę patirtį, plečia žodyną, pažįsta ir naudoja simbolius, lavinasi loginį mąstymą, dėmesį. Žaidimas skatina vaiko ir suaugusiojo bendravimą ir savarankišką vaiko veiklą.


Mano jausmai. Dalia Nekliudova, Olga falejeva. Šviesa, 2010

Skiriama vaikų socialinei, sveikatos saugojimo, pažinimo ir komunikacijoms ugdyti. Žaisdamas vaikas ugdosi gebėjimą atpažinti jausmus pagal veido išraišką, kaupia emocinę patirtį, reiškia savo nuomonę, plečia žodyną, pažįsta ir naudoja simbolius, lavinasi loginį mąstymą, dėmesį.

Dėžutėje yra 28 paveikslėlių ir simbolių kortelės, žaidimo aprašymas.


Sveikas maistas.Dalia Nekliudova, Olga falejeva. Šviesa, 2010

Skiriama vaikų socialinei, sveikatos saugojimo, pažinimo ir komunikacijoms ugdyti. Žaisdamas vaikas sužino apie sveikatai naudingus ir žalingus ar beverčius maisto produktus, ugdosi sveikatos saugojimo gebėjimą, reiškia savo nuomonę, ugdosi gebėjimą grupuoti ir apibendrinti, plečia žodyną, lavinasi loginį mąstymą, dėmesį.

Dėžutėje yra 26 paveikslėlių kortelės ir žaidimo aprašymas.


 

Vaiko teisės ir pareigos. Asta Gaižutienė,. Šviesa, 2012

Skiriama vaiko socialinei kompetencijai ugdyti. Ji parengta remiantis tarptautine Vaiko teisių konvencija. Priemonė supažindina vaiką su pagrindinėmis jo teisėmis ir primena jo amžių atitinkančias pareigas. Vaikas mokosi deramo, pagarbaus elgesio su bendraamžiais, tėvais ir kitais suaugusiais, sužino, kokiais atvejais gali ir privalo kreiptis pagalbos, įsidėmi, kas jam yra galima ir kas yra draudžiama, sužino, nuo ko jį turi saugoti suaugusieji.

Aplanke yra 24 teisių ir pareigų kortelės.


Skaičiai, figūros, ženklai. Sudarė L. Barzdonytė-Morkevičienė. Šviesa, 2008

Matematikos priemonių rinkinys, skiriamas priešmokyklinukams ir pirmokams. Patogi demonstravimo priemonė. Rinkinį sudaro 23 skaitmenų, 10 matematinių ženklų, 12 geometrinių figūrų kortelių, 10 kortelių su skrituliukais nuo 1 iki 10 ir 24 skaičių bei geometrinių figūrų pavadinimų kortelės. Kortelių formatas – 14 x14 cm ir 14 x7 cm. Jos sudėtos dėžutėje.


Skaičiai. Violeta Pužienė. Šviesa, 2012

Skiriama vaikų socialinei, sveikatos saugojimo, pažinimo ir komunikavimo kompetencijoms ugdyti. Vaikas žaisdamas susipažįsta su skaičiais, nustato daiktų kiekį, suvokia daiktų ryšį, atpažįsta grafinį žodžių vaizdą, plečia žodyną, formuojasi matematinius vaizdinius, lavinasi skaičiavimo įgūdžius, kaupia socialinę patirtį.


Raidės. Violeta Pužienė. Šviesa, 2012

Skiriama vaikų socialinei, sveikatos saugojimo, pažinimo ir komunikavimo kompetencijoms ugdyti. Vaikas žaisdamas susipažįsta su raidėmis ir garsais, suvokia raidės ir garso ryšį, atpažįsta grafinį žodžių vaizdą, rengiasi skaitymo mokymuisi, plečia žodyną, lavinasi regimąjį suvokimą, lavinasi foneminę klausą, kaupia socialinę patirtį.

Dėžutėje yra 90 kortelių su paveikslėliais, raidėmis ir žodžiais, 7 žaidimų aprašymai.


Paveikslėliai, raidės, žodžiai. Violeta Gliaudelienė . Šviesa, 2009

Ugdomoji priemonė supažindina vaikus su lietuvių kalbos abėcėlės raidėmis, skatina įvardyti daiktus, įsiklausyti į pirmą žodžio garsą, įsiminti pirmą žodžio raidę. Ugdomoji priemonė lavina vaikų atmintį, dėmesį, foneminę klausą, tarimo įgūdžius


Augu ir keičiuosi. dalia Nekliudova. Šviesa, 2009

Ugdomasis žaidimas, skiriamas 4-5 metų amžiaus vaikų socialinei, sveikatos saugojimo, komunikavimo ir pažinimo kompetencijoms ugdyti. Žaisdamas vaikas suvokia žmogaus ir veiklos ryšį, aptaria daiktų paskirtį, kaupia socialinę patirtį, plečia žodyną, lavinasi loginį mąstymą, dėmesį.

Žaidimą sudaro 20 kietų paveikslėlių kortelių.


Daiktų ryšys. Dalia Nekliudova. Šviesa, 2009

Žaidimas skiriamas 5-6 metų vaikams socialinei, sveikatos saugojimo, komunikavimo ir pažinimo kompetencijoms ugdyti. Žaisdamas vaikas plečia žinias apie daiktų paskirtį, suvokia daiktų ryšį, kaupia socialinę patirtį, plečia žodyną, lavinasi loginį mąstymą, dėmesį.

Žaidimą sudaro 54 kietos paveikslėlių kortelės.


 

Lengva skaityti. Pirmas žingsnelis. Šviesa, 2014

Knygelė skirta pradedatiems skaityti knygas. Nesudėtingi ir aiškūs tekstai. Turinį padeda suprasti paveikslėliai. Sunkesni žodžiai išskirti į atskirą langelį ir paaiškinti. Veikėjų kalba išskirta „debesėliuose“ – primena komiksų knygelis ir padeda mažiesiems skaitytojams suvokti, kada kalba veikėjas. Visi žodžiai parašyti didžiosiomis raidėmis. Šriftas aiškus.


Garsų mokymas: Taisyklingai tariu S, Z, C, Dz. J. Repšienė . Tabula rasa, 2008

Skirta vaikams, turintiems S, Z, C, DZ garsų tarimo sutrikimų. Leidinyje gausu kalbinės medžiagos, kuri padės vaikams greičiau įtvirtinti išmoktus garsus žodžiuose, sakiniuose, eilėraščiuose, praturtins žodyną, mokys kalbėti rišliai ir sklandžiai.


Taisykligai tariu R-R’. Jolanta Repšienė,2010. www.ziburelis.lt

Serijos „Garsų mokymas“ tęsinys, skirtas darbui su vaikais, turinčiais garsų tarimo sutrikimų. Pateikta medžiaga padės vaikams greičiau įtvirtinti išmoktus garsus žodžiuose, sakiniuose, eilėraščiuose, praturtins jų žodyną, mokys rišliai, sklandžiai kalbėti.


Lietuvių pasaka. Gudri mergina. Presvika, 2009

Puikiai iliustruota pasaka skiriama besimokantiems skaityti. Knygelės tekstas atspausdintas didžiosiomis raidėmis, žodžiai – skiemenimis.


Lietuvių pasaka. Gulbė karaliaus pati. Presvika, 2009

Puikiai iliustruota pasaka skiriama besimokantiems skaityti. Knygelės tekstas atspausdintas didžiosiomis raidėmis.


Rūta ir Lukas. Aš jau skaitau. Asta Kisielienė, Rima Virketienė. Tyto Alba, 2012

Ši serijos „Aš jau skaitau“ knygelė skirta vaikams, kurie jau pažįsta raides ir nori išmokti skaityti. Knygelėje lengvai skaitomos trumpos istorijos. Visi žodžiai trumpi (ne ilgesni nei keturių raidžių), atvirų skiemenų, sakiniai – elementarūs. Knygelė turėtų sudominti vaikus ir visus, kas jiems padeda mokytis.